سلاله ی عصمت
سلاله ی عصمت
بذکر مولانا صاحب العصر و الزمان

- حفظ جان امام زمان:ازان جایی که قراراست امام زمان(علیه السلام)پس از ظهورشان حکومت عدل الهی را برپا کنند لذا دشمنان بسیاری از قبل از میلاد ایشان به دنبال این بودند تا همانند سایر ائمه (علیهم السلام)ایشان را نیز به شهادت برسانند.

2- بیعت طاغوت:علت دیگری که ذکر کرده اند ان است که اگر قرار باشد امام زمان(علیه السلام)حکومت جهانی بر کنند لذا تا قبل از ظهور نمی بایست در بیعت با هیچ حکومتی باشند که این عمیل با حکومت جهانی مناقض خواهد بود.

3- حکمت امتحان:یکی از دلایل دیگر امتحان مومنین این است که در دوران غیبت حقیقتا چه کسانی در عهد و پیمان با امامشان باقی می ماند واین شاید مهم ترین دلیل  بر بالا بودن مقام مومنین در زمان غیبت بر سایر امت های گذشته باشد که در روایات این امتحان و طولانی زمان ان را به ساختن کشتی نوح تشبیح کرده اند.

4- سنت غیبت در سایر امت ها:اگر نگاهی گذرا به تاریخ انبیاء داشته باشیم متوجه می شویم که امت های گذشته نیز به غیبت پیامبران خود امتحان شده بودند همانند غیبت حضرت موسی(علیه السلام)از قوم بنی اسرائیل و حضرت یونس(علیه السلام)از قومش.همچنین ازامام کاظم(علیه السلام)به بعد شیعیان بادوری امامشان کم کم اشنا می شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:امام زمان,غیبت,بیعت طاغوت, توسط محب اهل بیت